Workshop

12. Mai 2025
14:00-17:00

Startup Academy Basel
Picassoplatz 4
4052 Basel

Digital Marketing Toolkit for Swiss Startups

Workshop in English

You just launched your own company, are enrolled to the Startup Academy Program and need to equip yourself with digital marketing know-how?

Or you are the business owner of a Swiss company and need to refresh and update your marketing skills?

Then this workshop is not only a great opportunity to network and get to know other local businesses, but also to better understand how to do more effective marketing for your company.

In this 3 hours “Digital Marketing Toolkit for Swiss Startups” workshop you will learn which digital marketing tactics can help you to market your product or service more efficiently.

The hands-on workshop is presented by Maria Bollini (née Schalnich), owner of the Digital Marketing Agency Schalnich Communications in Basel.

Agenda:

  • Digital Marketing Toolkit | Theory
  • Your Digital Marketing Toolkit | Breakout Session I
  • Your Buyers` Persona | Breakout Session II

Workshop registration until May 8, 2025.

Costs
For startups enrolled in the support programme and for all mentors/experts, the workshop is free of costs. For other businesses and startups, the participation fee is CHF 150.00, excl. VAT.

Registration
Upon successful registration, you will receive a google calendar invite.

Cancellation Policy
Cancellation with a plausible reason up to 72 hours before the event is free of charge. Later cancellation and no-shows incur a fee of CHF 80.00.

With best regards,
Startup Academy Baselland & Basel

Eventpartner: Basel Area Business & Innovation

Anmeldung

Das Workshop-Angebot fortlaufend anzupassen und zu erweitern, gehört mit zum Erfolgsrezept der Startup Academy. Die Feedbacks und regelmässigen Evaluationen zeigen, dass sie bei den Startups sehr gut ankommen. Dies ist auch der Grund, weshalb die Angebote gezielt ausgebaut werden. Im Moment werden folgende Formate durchgeführt: Die beiden Business Model Canvas-Workshops (Basic, Advanced) dienen dazu, alle Elemente der eigenen Geschäftsidee zu kennen und in ihrem Zusammenspiel zu verstehen;  Richtig Pitchen hilft bei der prägnanten Vorstellung der eigenen Geschäftsidee je nach Zeit, Ort und Zielpublikum unterschiedlich; Mixed Management Pickles zeigt die Konzepte und Instrumente, die es beim Aufbau des eigenen Startups im Auge zu behalten gilt; und Kundenerlebnis fordert dazu auf, sich vom eigenen Produkt oder der eigenen Dienstleistung zu lösen und das Erlebnis des Kunden ins Zentrum zu stellen.