Workshop
virtual workshop
Webinar: Cracking Product–Market Fit
What does it really take to achieve product–market fit? In this fast-paced, hands-on workshop, you’ll learn how to identify the right problem to solve, validate customer demand, and apply lean testing methods to sharpen your value proposition. Whether you’re growing a startup or launching a new product line, you’ll leave with practical frameworks and real-world examples to accelerate your path to sustainable growth.
Webinar Leader
The session is led by Gisela Andrade, Startup Academy Mentor, innovation manager and venture builder with over 10 years of experience. Her expertise lies in product and service design as well as business innovation models. She currently freelances for Basel Area Innovation and teaches at FHNW in the module Innovation in the Digital Age.
Language: the workshop will be held in English. Questions and discussion possible in German.
Participation & Fees
- Free for startups in the Startup Academy support program, mentors, and experts
- External participants: CHF 150 (pre-payment required)
- Students: 50% discount
- Cancellations up to 72h before: free of charge
- Late cancellations / no-shows: CHF 80
Seats are limited – reserve your spot now for this practical online workshop!
Anmeldung
Das Workshop-Angebot fortlaufend anzupassen und zu erweitern, gehört mit zum Erfolgsrezept der Startup Academy. Die Feedbacks und regelmässigen Evaluationen zeigen, dass sie bei den Startups sehr gut ankommen. Dies ist auch der Grund, weshalb die Angebote gezielt ausgebaut werden. Im Moment werden folgende Formate durchgeführt: Die beiden Business Model Canvas-Workshops (Basic, Advanced) dienen dazu, alle Elemente der eigenen Geschäftsidee zu kennen und in ihrem Zusammenspiel zu verstehen; Richtig Pitchen hilft bei der prägnanten Vorstellung der eigenen Geschäftsidee je nach Zeit, Ort und Zielpublikum unterschiedlich; Mixed Management Pickles zeigt die Konzepte und Instrumente, die es beim Aufbau des eigenen Startups im Auge zu behalten gilt; und Kundenerlebnis fordert dazu auf, sich vom eigenen Produkt oder der eigenen Dienstleistung zu lösen und das Erlebnis des Kunden ins Zentrum zu stellen.